dilluns, 29 de desembre del 2014

Conte del Nadal

Al començament del mes de Desembre les classes del dofins i dels taurons de p5 van anar a visitar el palau de Can Mercader ,ara explicaré que va passar en arribar al palau.
Els Reis d’Orient acaben d’arribar ,amb molts regals ,a Can Mercader, quan van arribar es van trobar el Mag Maginet dormint al palau de Can Mercader. El Mag Maginet encara no s’havia traslladat a la Torre de la Miranda, ja que encara faltaven 20 dies per nadal. Un cigne del Palau, quan va veure arribar als reis ,va intentar despertar el Mag Maginet picant-li el nas amb les plomes de la seva cua en fer-ho ,van caure moltes plomes per tota la l’habitació.
El Mag no es despertava i el cigne cridava ,amb veu de cigne:
El vol del mussol ,quac, quac
La cua del gat, quac,quac
Del Baix Llobregat, quac quac
Quan el Mag Maginet va obrir els ulls i va veure els reis, no entenia res, però va sortir a corre-cuita per preparar la gran nit de reis. En sortir de la seva habitació es troba els nens i nenes de les classes del dofins i dels taurons que entren al palau.
El Mag, tot sorprès ,pregunta:
-Què hi feu, aquí?
Tots els nens es van quedar bocabadats, sense saber què dir, en veure aparèixer el Mag Maginet corrents i els reis d’Orient al seu costat. Va ser el Víctor qui va contestar:
-Venim a visitar el palau.
La Pola va afegir:Ja vosaltres què hi feu aquí ,si encara no és Nadal? Nosaltres encara anem a escola.
Els Reis van preguntar:
-Voleu dir que ens hem despistat?
-Siiii!-Van contestar tots els nen i nenes.
-Ja ara què farem, amb tants regals?
La Nerea i L’Arnau van contestar:
-Nosaltres els guardarem fins a la Nit de Reis.
-Bona idea! –Van contestar els reis.
Els nens i les nenes van ajudar els reis a guardar tots el regals a les golfes del palau, després van continuar visitant el palau i els seus jardins i finalment van tornar a l’escola .A l’escola van guardar el secret i van esperar il·lusionats l’arribada de les vacances de Nadal. Quan va arribar la nit de reis, els reis d’Orient van tornar a les golfes del palau a recollir les joguines.
El senyal d’agraïment van preguntar als nens i nenes de les classes dels dofins i dels taurons:
-Voldríeu venir amb nosaltres a repartir els regals?
-Siiii! –Van contestar tots.
Aquell any la nit de reis va ser màgia, però molt especialment ho va ser per als nens i les nenes de les classes del dofins i dels taurons, que van poder ajudar els reis d’orient. I vet aquí un mussol i vet aquí un gat, que aquest conte s’ha acabat a Cornellà de Llobregat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada