dilluns, 29 de desembre del 2014
Conte del Nadal
Al començament
del mes de Desembre les classes del dofins i dels taurons de p5 van anar a
visitar el palau de Can Mercader ,ara explicaré que va passar en arribar al
palau.
Els Reis d’Orient
acaben d’arribar ,amb molts regals ,a Can Mercader, quan van arribar es van
trobar el Mag Maginet dormint al palau de Can Mercader. El Mag Maginet encara
no s’havia traslladat a la Torre de la Miranda, ja que encara faltaven 20 dies
per nadal. Un cigne del Palau, quan va veure arribar als reis ,va intentar
despertar el Mag Maginet picant-li el nas amb les plomes de la seva cua en
fer-ho ,van caure moltes plomes per tota la l’habitació.
El Mag no es
despertava i el cigne cridava ,amb veu de cigne:
El vol del mussol
,quac, quac
La cua del gat,
quac,quac
Del Baix
Llobregat, quac quac
Quan el Mag
Maginet va obrir els ulls i va veure els reis, no entenia res, però va sortir a
corre-cuita per preparar la gran nit de reis. En sortir de la seva habitació es
troba els nens i nenes de les classes del dofins i dels taurons que entren al
palau.
El Mag, tot
sorprès ,pregunta:
-Què hi feu,
aquí?
Tots els nens es
van quedar bocabadats, sense saber què dir, en veure aparèixer el Mag Maginet
corrents i els reis d’Orient al seu costat. Va ser el Víctor qui va contestar:
-Venim a visitar
el palau.
La Pola va
afegir:Ja vosaltres què hi feu aquí ,si encara no és Nadal? Nosaltres encara
anem a escola.
Els Reis van
preguntar:
-Voleu dir que
ens hem despistat?
-Siiii!-Van
contestar tots els nen i nenes.
-Ja ara què
farem, amb tants regals?
La Nerea i
L’Arnau van contestar:
-Nosaltres els
guardarem fins a la Nit de Reis.
-Bona idea! –Van
contestar els reis.
Els nens i les
nenes van ajudar els reis a guardar tots el regals a les golfes del palau,
després van continuar visitant el palau i els seus jardins i finalment van
tornar a l’escola .A l’escola van guardar el secret i van esperar il·lusionats
l’arribada de les vacances de Nadal. Quan va arribar la nit de reis, els reis
d’Orient van tornar a les golfes del palau a recollir les joguines.
El senyal
d’agraïment van preguntar als nens i nenes de les classes dels dofins i dels
taurons:
-Voldríeu venir
amb nosaltres a repartir els regals?
-Siiii! –Van
contestar tots.
Aquell any la nit
de reis va ser màgia, però molt especialment ho va ser per als nens i les nenes
de les classes del dofins i dels taurons, que van poder ajudar els reis
d’orient. I vet aquí un mussol i vet aquí un gat, que aquest conte s’ha acabat
a Cornellà de Llobregat.dijous, 11 de desembre del 2014
dimarts, 2 de desembre del 2014
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
